©2008-2013 arabiasaudyjska.blogspot.com / Umm Latifa in Saudi Kingdom
ALL RIGHTS RESERVED / wszelkie prawa zastrzeżone
Kopiowanie i rozpowszechnianie artykułów, treści opublikowanych oraz zdjęć mego autorstwa bez mej zgody pisemnej zabronione.

Respect copy rights - they are protected.
Copying images, text published on the blog without a written permit from the author is forbidden, as well as removing name of the author and address of the blog from images published underneath. Do not commit cyber crime.


28 czerwca 2010

Munira Al-Kaltham

Munira jest saudyjską artystką. Urodziła się we wschodniej prowincji Królestwa Arabii Saudyjskiej w 1975. Oto co pisze o sobie... (przekład Umm Latifa)

Już jako mała dziewczynka wierzyłam, że jestem wyjątkowa i inna niż dziewczęta w moim społeczeństwie. Tworzyłam mój własny świat i reguły w nim panujące. Zawsze ściskałam w dłoni ołówek i rysowałam kobiety. Zawsze wierzyłam, że kobieta reprezentuje ponad  połowę społeczeństwa. Jest matką, umiłowaną żoną, istotą współczującą i kochającą. Reprezentuje piękno, spokój ducha i umysłu skrywające się pod deliktaną skórą. W moich oczach, kobiety to piękno doskonałe i perfekcyjne. [...] Moim celem jest ukazanie światu prawdziwej urody i siły kobiet i wyrażenie, że zasługują na równe traktowanie w każdym społeczeństwie. Poprzez moje obrazy, chcę zmienić sposób, w jaki niektóre społeczeństwa postrzegają kobiety i ich rolę w społeczeństwie. Mam nadzieję, że ten mój ukryty talent uniesie mnie i pokaże całemuświatu, w jaki sposób wyrażać można swoje przekonania poprzez sztukę. Moje prace wystawiane były przez Saudi Aramco Art Group, znajdują się również w prywatnych kolekcjach w Arabii Saudyjskiej.

Z pracami artystki można zapoznać się w jej internetowej galerii: Muneera Alkaltham

1 komentarz:

Psycholoshka pisze...

Bardzo ładne obrazy... Takie lekkie i wdzięczne portrety kobiet! Mają w sobie urok...

"Nie wierz w czyjeś zdanie, ani go nie przyjmuj, dopóki nie przekonasz się, że jest w pełni słuszne. Postępując inaczej wyrządzasz sobie krzywdę i daleki będziesz od poznania prawdy. Traktuj ludzi z czystym sercem, bez uprzedzeń, jak ktoś, kto chce zrozumieć i słuchać, by powiększyć swoją wiedzę, i przyjąć jeśli jest słuszna, a odrzucić, jeśli jest błędna". Ibn Hazm