©2008-2013 arabiasaudyjska.blogspot.com / Umm Latifa in Saudi Kingdom
ALL RIGHTS RESERVED / wszelkie prawa zastrzeżone
Kopiowanie i rozpowszechnianie artykułów, treści opublikowanych oraz zdjęć mego autorstwa bez mej zgody pisemnej zabronione.

Respect copy rights - they are protected.
Copying images, text published on the blog without a written permit from the author is forbidden, as well as removing name of the author and address of the blog from images published underneath. Do not commit cyber crime.


18 sierpnia 2009

muzułmanie w Arabii w najbliższy czwartek

wypatrywać będą nowiu księżyca - oznaczającego początek miesiąca ramadan i obowiązkowego postu. Z takim apelem zwrócił się do mieszkańców Arabii Sąd Najwyższy. Tylko kilka dni dzieli nas od tego wielkiego wydarzenia w kalendarzu każdego muzułmanina. I to będzie drugi ramadan na niniejszym blogu, stąd ciekawych odsyłam do lektury kilku notek z 2008 roku: wielkie odliczanie; o przygotowaniach do ramadanu; godziny pracy Arabii w ramadanie. Wszystkie tematycznie powiązane z ramadanem 2008 >TU.
p.s. Tych, którzy ciekawi są informacji o poście w świetle islamu - odsyłam do lektury Księgi Postu.

12 komentarzy:

Asia pisze...

I właśnie w sam początek ramadanu mój mąż przybywa do Arabii, żeby zacząć tam pracę. Z tej okazji wyszukałam Twojego bloga, którego połknęłam jednym tchem. Za wszystkie informacje wielkie dzięki! Pewnie będę sporo pytać, w ciągu najbliższych tygodni. Czy w ramadan będą się pojawiać nowe notki na blogu? Czy można korzystać z internetu w post? Pozdrawiam!

UMM LATIFA (in Saudi Kingdom) pisze...

Witam Asiu, mam nadzieję, że uda mi się coś napisać, ale nie gwarantuję... W ramadnie wszystko przewraca się do góry nogami i praktycznie z dwójką małych dzieci, oczekując trzeciego, mogę nie dać rady... Z internetu pewnie, że można korzystać! hehe. W ramadan przecież "normalnie" się pracuje, a internet do dziś podstawa funkcjonowania świata ;). O poście w ramadanie - co wolno, czego nie - polecam lekturę
http://sites.google.com/site/oislamie/ksiega-postu
Pozdrawiam.

margarethe pisze...

Ojejku, serdeczne gratulacje, Umm Latifo:) Chodzi oczywiście o trzecie dzieciątko, choć może to nieco niefortunne miejsce, żeby gratulacje składać:)
Czy kobieta w stanie błogosławionym ma jakieś "fory" jeśli chodzi o poszczenie?

UMM LATIFA (in Saudi Kingdom) pisze...

Dziękuję Margarethe :). Jest to dla nas niespodzianka, nie planowaliśmy "tradycyjnie saudyjskiej" wielodzietnej rodziny ;). Fory - mogą być - w zależności od samopoczucia, zdrowia kobiety czy maleństwa w środku. Jeśli post zagraża zdrowiu, można post przerwać, przełożyć na inny termin - czyli odrobić...

Jolanta pisze...

Dzięki temu blogowi, a właściwie dzięki jego Autorce (dziekuję, umm Latifo:-)), o Arabii wiem najwięcej z całej rodziny. Chociaż tylko ja tam jeszcze nie byłam ;-)

Co do ramadanu, w firmie mojego męża obcokrajowcom rozesłali prezentację ppt, w której wyjaśniono, co to jest ramadan i jak się w tym czasie przystojnie zachowywać.

pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Umm Latifo, jestem wierną czytelniczką od wielu miesięcy. Zaczęłam przeglądać Twojego bloga by dowiedzieć się czegoś więcej o kulturze i religii Arabii - tak bardzo odmiennej od mojej. Twój styl pisania i ogrom ciekawych informacji powoduje, że zaglądam regularnie. Piszę by pogratulować dzieciątka noszonego pod sercem. Pozdrawiam serdecznie z Wrocławia. Kaja

Anonimowy pisze...

Umm Latifo, Serdecznie gratuluję kolejnego dzieciątka. Oby było dla Was wielką radością, i nie sprawiało żadnych problemów, ani z wypełnianiem religijnych zobowiązań w czasie Ramadanu (jeszcze w brzuszku będąc) ani nigdy później. Wszystkiego dobrego! Swissy.

Asia pisze...

Bardzo dziękuję Umm Latifo :-) I przyłączam się do gratulacji! Mi do wymarzonej trójki potomstwa brakuje jeszcze 2 sztuki :-)
Mam nadzieję, że uda Ci się coś napisać w ramadan. Będę czekać z niecierpliwością. Pozdrowienia!

UMM LATIFA (in Saudi Kingdom) pisze...

Droga Jolanto, dziękuję po raz enty za moc podziękowań!

Kaju, dziękuję ciepło za gratulacje i cieszę się, że mogę Cię bliżej poznać. Państwo wiecie o mnie o wiele więcej niż ja o Was, a też jestem ciekawa KTO czyta Arabię!

Pozdrawiam gorąco, inaczej nie da rady. Upały ostatnich dni wykańczają.

UMM LATIFA (in Saudi Kingdom) pisze...

Swissy, dziękuję ślicznie.

Asiu, no to raz, dwa ;). Rachunek jest prosty ;).

Asia pisze...

umm Latifo, najpierw muszę doczekać szczęśliwego powrotu męża z Arabii Saudyjskiej :-)

Pozdrawiam chłodno acz słonecznie z Bristolu :-)

Asia pisze...

A nas można zobaczyć na
asia-piotrek.blogspot.com
Zapraszam :-)

"Nie wierz w czyjeś zdanie, ani go nie przyjmuj, dopóki nie przekonasz się, że jest w pełni słuszne. Postępując inaczej wyrządzasz sobie krzywdę i daleki będziesz od poznania prawdy. Traktuj ludzi z czystym sercem, bez uprzedzeń, jak ktoś, kto chce zrozumieć i słuchać, by powiększyć swoją wiedzę, i przyjąć jeśli jest słuszna, a odrzucić, jeśli jest błędna". Ibn Hazm